Proces likwidacji spółki to odpłatna sprawa. Koszty można podzielić na opłaty za:
- Cały ciężar ekonomiczny przeprowadzenia procedury likwidacji spółki, w tym wynagrodzenie likwidatorów, opłaty za usługi księgowe, koszty biegłych rewidentów.
- Publicznoprawna sfera odpłatności za przeprowadzenie likwidacji.
Do drugiego punktu można zaliczyć:
Protokół posiedzenia – to pierwsza opłata, która dotyczy walnego zgromadzenia wspólników, podejmujących uchwałę o rozwiązaniu spółki. Dokument musi mieć formę aktu notarialnego.
Wypisy z uchwały -likwidatorzy, którzy będą reprezentowali spółkę na dalszych etapach postępowania, potrzebują trzech wypisów aktu notarialnego.
Opłata sądowa – spółka w likwidacji za zgłoszenie otwarcia likwidacji do Krajowego Rejestru Sądowego zobowiązana jest uiścić opłatę.
Ujawnienie likwidatorów -dokonanie zmian dotychczasowego na rzecz likwidatorów wymaga złożenia odpłatnego wniosku do KRS.
Ogłoszenie o rozwiązaniu spółki i otwarciu likwidacji – to obligatoryjny element procesu likwidacji. Za zamieszczenie ogłoszenia o wpisie w KRS w Monitorze Sądowym i Gospodarczym płaci się kwotę, która jest stała.
Wezwanie wierzycieli – jest to ogłoszenie, którego cena zależna jest od liczby znaków.
Wykreślenie spółki z rejestru- jest to opłata do KRS oraz dodatkowo opłata za zamieszczenie ogłoszenia likwidacji w MSiG.